آدرس

احمدآباد مستوفی، خیابان ولیعصر شمالی رو به ورزشگاه تختی

  • English
 

سبد خرید

در سیستم‌های هیدرولیک، از انرژی الکتریسیته برای ایجاد جریان، شروع، توقف و تنظیم آن استفاده می‌شود. در سیستم‌های هیدرولیک مانند سیستم‌های پنوماتیک، انواع مختلف قطعه وجود دارد که هر کدام وظیفه‌ای را برعهده دارند. شیرهای هیدرولیک یکی از این نوع‌های گوناگون است، که وظیفه قطع و وصل کردن جریان را برعهده دارد.

شیر ربع گرد هیدرولیک، جریان را قطع و وصل می‌کند. این قطعه با استفاده از یک توپ (قسمت Ball در شکل زیر)، جریان مایعات را متوقف یا شروع می‌کند. این توپ، عملکرد مشابه دیسک موجود در سایر دریچه‌ها را انجام می‌دهد. روی این دوپ دو سوراخ وجود دارد. زمانی که دسته سوپاپ برای باز شدن شیر چرخانده می‌شود، توپ به نقطه‌ای می‌چرخد ​​که بخشی یا کل سوراخ توپ در راستای دهانه ورودی و خروجی بدنه سوپاپ قرار می‌گیرد. با این اتفاق، زمانی که توپ چرخانده می‌شود، مایع از دریچه عبور می‌کند. زمانی که سوراخ عمود بر دهانه‌های جریان بدن شیر باشد، جریان سیال متوقف می‌شود. به شیر ربع گرد هیدرولیک، شیر توپی هیدرولیک نیز می‌گویند.

شیر توپی هیدرولیک چه ویژگی‌هایی دارد؟

  • مقاومت کمی در برابر مایعات دارد. باید بدانید که شیر توپی کامل، مقاومتی در برابر جریان سیال ندارد.
  • این شیر هیدرولیک می‌تواند فشار بالا را تحمل کند. این فشار در میزان حداکثری می‌تواند تا 7500 psi (500 بار) باشد. میزان فشار و قدرت تحمل شیر ربع گرد هیدرولیک، به اندازه و نوع اتصال بستگی دارد. به همین دلیل، شیرهای توپی هیدرولیک به عنوان شیرهای توپی فشار بالا نیز شناخته می‌شوند.
  • بلوک بدنه شیرهای ربع گرد هیدرولیک، به شکل مربع یا مکعب هستند. بدنه انواع شیر ربع گرد هیدرولیک مانند شیرهای توپی یک تکه، دو تکه  و سه تکه، دریچه های توپی کاملا جوش داده شده به یکدیگر هستند.
  • نشتی ندارد و قابل اعتماد است. بدنه آن در دو سطح آب‌بندی شده است. در حال حاضر، موادی که برای آب‌بدنی و سطوح شیرهای توپی هیدرولیک به کار می‌رورد به طور عمده از جنس پلاستیک است. آب‌بندی خوب، می تواند یک نتیجه مطلوب را ایجاد کند. آب‌بندی در سیستم‌های خلاء بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • دارای ساختار ساده، اندازه کوچک و وزن سبک است. کار با این شیرها آسان بوده و سریع باز و بسته می‌شوند. با 90 درجه چرخش، وضعیت این شیر را می‌توانید به طور کامل باز یا بسته تغییر دهید.
  • تعمیر و نگهداری این شیر هیدرولیک بسیار آسان است. به راحتی می‌توانید قطعه‌های شیر ربعی گرد هیدرولیک را حذف و جایگزین کنید.
  • زمانی که شیر هیدرولیک دستی ربع گرد، به طور کامل باز یا بسته باشد، سطوح آب‌بندی بدن توپی و نشیمن سوپاپ از جریان جدا می‌شوند. هنگامی که جریان از شیر عبور می‌کند، سطح آب بندی شیر، فرسایش نمی‌یابد.
  • از آنجایی که جریان یا همان سیال، با باز و بسته شدن شیر متوقف می‌شود، از شیر ربع گرد هیدرولیک می‌توانید در محیط‌هایی که ذرات جامد معلق دارند، استفاده کنید.

تماس تلفنی