آدرس

احمدآباد مستوفی، خیابان ولیعصر شمالی رو به ورزشگاه تختی

  • English
 

سبد خرید

سوپاپ اطمینان در قسمت بالای دیگ بخار (بدون واسطه) نصب می‎شود. این قطعه جهت جلوگیری از افزایش بیش از حد معمول فشار داخلی دیگ بخار به کار می‎رود. کلید کنترل فشار تا زمانی قادر به تنظیم فشار است که کلیه سیستم از عملکرد درست برخوردار باشد.

این قطعه در خروجی دیگ بخار جهت حفظ ایمنی به کار برده می‎شود. هنگام بالا رفتن بیش از حد فشار، در صورتی که پرشرها فرمان قطع صادر نکنند و دستگاه دچار اشکال شود، فشار اضافی داخل سیستم از طریق سوپاپ اطمینان تخلیه شده و از ترکیدن دیگ بخار جلوگیری به عمل می‎آورد.

اگر به عللی مشکل در سیستم کنترل پیش آید و کلید فشار قادر به از کار انداختن مشعل نباشد از سیستم سوپاپ اطمینان استفاده می‎گردد که سریعاً پس از بالا رفتن فشار داخل دیگ بخار، از مــــیزان تنظیم شده، سوپاپ اطمینان باز شده و دو کار اساسی را انجام می‎دهد:

  1. فشار داخل دیگ بخار را تقلیل می دهد.

نحوه عملکرد شیر اطمینان

شیرهای اطمینان به کمک آزادسازی بخشی از سیال عملیات ایمن‎سازی را انجام می‎دهند. شیرهای اطمینان انواع مختلفی دارند اما در سیستم‎های بخار از یک فنر (متناسب با فشار طراحی) برای آزاد سازی فشار اضافی و سپس بسته شدن مجدد شیر جهت جلوگیری از خروج سیال بعد از پایین آمدن فشار استفاده می‎شود.

بنابراین باز و بسته شدن شیر با توجه به فشار وارد شده بر دیسک و توسط فنر انجام می‎گیرد و احتیاج به هیچگونه فشار خارجی نیست. البته شیرهای اطمینان مورد استفاده روی بویلرها و خطوط بخار دارای دسته یا اهرمی هستند که به کمک انرژی خارجی می‎توان آنها را باز کرد.

عموماً از این اهرم برای تست شیر اطمینان استفاده می‎شود. نکته بسیار مهم در ارتباط با این اهرم در آن است که به هیچ عنوان نمی‎بایست از آن به عنوان دستگیره جابجایی شیر قبل از نصب استفاده نمود

تماس تلفنی